Importància de la psicologia a l'aula

És important que els mestres i totes aquelles persones relacionades amb l’educació i els nens tinguin un coneixement de la psicologia infantil, dels processos de desenvolupament pels quals passen els nens per tal de poder adaptar l’aprenentatge a les seves qualitats i necessitats.

Creiem que el lligam entre el psicòleg de l’escola i els mestres hauria de ser estret per tal de que el primer pogués ensenyar i ampliar el coneixement psicològic del professor. Si aquest lligam és estret i mestre i psicòleg estan en contacte quan el professor, que és qui passa més temps amb els alumnes, observi algun comportament  o tret estrany, podrà comunicar-li al psicòleg, i conjuntament podran analitzar-lo i aportar les solucions necessàries.

Si el mestre no sap els processos que experimenta el infant no podrà detectar quan aquests no es produeixen en el moment que tocaria. Cal saber que no tots els infants experimenten els canvis en el mateix moment, però també cal saber quan és produeixen amb massa demora.

Un dels objectius d’aquesta pàgina és conscienciar de la importància que té la psicologia també en les aules i del interès que haurien de tindre els mestres envers aquesta per poder donar als seus alumnes el millor aprenentatge possible.